ماموریت سازمان شما چیست ؟

ماموریت سازمان شما چیست ؟

طی یک دهه گذشته ، “هدف” به یک کلمه مدیریتی تبدیل شده است.
بیشتر بخوانید: سازمان نوآور چیست ؟

از سال ۲۰۱۰ در عناوین بیش از ۴۰۰ کتاب تجاری و رهبری جدید و هزاران مقاله ظاهر شده است.

و جای تعجب نیست: بسیاری از مردم می خواهند برای سازمان هایی کار کنند

که مأموریت ها و فلسفه های تجاری از نظر فکری و عاطفی با آنها همسو هستند

با این حال ، بسیاری از شرکتها در تلاشند تا هدف خود را تعریف کنند ، بسیار کمتر زندگی کنند.

یک بیانیه ماموریت عادی  بخوانید و ممکن است شما اهداف کلی مانند “شرکت در انتخاب” و “حداکثر رساندن ارزش سهام” پیدا کنید.

بیانیه هایی مانند آنچه دلهره یک تجارت موفق است را انتخاب می نمایند .

آنها با آنچه شرکت واقعاً انجام می دهد در ارتباط هستند.

اظهارات دیگر شامل آرزوهای پرشور اما مبهم است .

بیشتر بخوانید: تاثیر کنجکاوی کارمندان در پیشرفت سازمان
به عنوان مثال ، “الهام بخشیدن به مردم برای پیشبرد هرچه بهتر خود” و “گسترش قدرت خوش بینی”.
بیشتر بخوانید: تجزیه و تحلیل افراد جهت رسیدن به اهداف سازمانی

اینها نیز در پاسخ به سؤالهایی در مورد علت وجود است.

دلیل شما برای موجود بودن چیست؟

به مشتریان خود چه ارزشی می دهید؟

و چرا شرکت شما منحصرا میتواند این کار را انجام دهد ؟

یک بیانیه هدفمند واقعاً قدرتمند شامل دستیابی به دو هدف می باشد:

شفافیت اهداف استراتژیک و ایجاد انگیزه در نیروی کار.

این اهداف از نظر فردی و هم افزایی دارای اهمیت هستند.

هنگامی که کارمندان شما هدف سازمان شما را درک می کنند و آن را در آغوش می گیرند ،

از آنها الهام می گیرند که کارهایی انجام دهند که نه تنها خوب – و حتی گاهی عالی است – بلکه در تحقق اهداف شرکت نیز گام مهمی بر میدارند.

بیشتر بخوانید: چگونه مدیر بهتری باشید
ماموریت سازمان شما چیست ؟

در واقع ، تصور اینکه کارمندان شما بتوانند عملکرد خود را انجام دهند حتی اگر هدف شرکت شما را درک نکنند ، دشوار است.

اگر آنها نمی دانند سازمان شما برای دستیابی به چه هدفهایی تلاش می کند و چگونه شغل آنها از این اهداف پشتیبانی می کند ،

چگونه می توانند هر روز آماده کار شوند ؟

با این حال ، در یک بررسی اخیر بیش از ۵۴۰ کارمند در سراسر جهان که توسط مشاغل مشاوره استراتژی PwC انجام شده است ،

تنها ۲۸٪ از پاسخ دهندگان احساس کردند که کاملاً با هدف شرکت خود در ارتباط هستند

و  39٪ گفتند که می توانند به وضوح ارزش ایجاد شده را ببینند ،

۲۲٪ موافق بودند که مشاغل آنها به آنها اجازه می دهد قدرت خود را به طور کامل بکار گیرند

و تنها ۱۱٪ تصور می کنند که به شدت در موفقیت شرکتشان سهیم هستند. بیش از نیمی از مشاغل مهم ، پرشور و هیجان زده نبودند.

تمام افرادی که محصولی در حوزه IT و برق ارائه می دهند اعم از صاحبان کسب و کار و مشاغل خانگی شامل : طراحی نرم افزار ، تولید تابلو برق و … می توانند محصول خود را با برند و نام خودشان در itparskala.com به فروش برسانند .

ماموریت سازمان

همه اینها یک بحران ایجاد می کند :

کارگران احساس گم شدن می کنند.

با گذشت زمان و  عدم وجود انگیزه باعث می شود کارمندان شروع به عقب نشینی از چالش های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف  شرکت کنند.

خبر خوب این است که هدف ، پتانسیل بزرگی برای ایجاد انگیزه دارد.

در شرکتهایی که نحوه ایجاد ارزش را به وضوح تعریف کرده و ارتباط برقرار کرده اند ،

۶۳٪ از کارمندان می گویند که انگیزه دارند ،

در مقابل ۳۱٪ در شرکتهای دیگر.

۶۵٪ می گویند که نسبت به کار خود اشتیاق دارند ،

در مقابل ۳۲٪ در شرکتهای دیگر.

و این سازمانهای هدف محور از مزایای قابل توجهی بهره می گیرند:

طبق استراتژی و تحقیقات و تجزیه و تحلیل ها ،

بیش از ۹۰٪ از آنها رشد یا سود متوسط ​​یا بالاتر از میانگین صنعت را به دست می آورند.

اگر شرکت شما قادر به اجرای آن نباشد ،

از یک بیانیه هدف بزرگ ولی بسیار محدود برخوردار هستید.

برای اطمینان از اینکه هدف شرکت شما می تواند ایده استراتژیک ایجاد کند و باعث ایجاد انگیزه در کارمندان شود ،

باید این سؤال اساسی را بپرسید:

آیا با ارزش منحصر به فرد شما مطابقت دارد ؟

از آنجا ، باید اطمینان حاصل کنید که ساختار ، سیستم ها و منابع شما با کارمندان شما همخوانی دارد ؟

در کار ما به عنوان مشاور ، مربی ، مشاور و اعضای هیئت مدیره ، با شرکتهای متعددی روبرو شده ایم

که چگونه می توانند هدف خود را بطور موثر بیان کنند.

در بسیاری موارد یا تلاشهای آنها از دو هدف اصلی جدا می شود یا فقط یکی را هدف قرار می دهند

– آنها به دنبال ایجاد انگیزه در کارمندان یا ترجمه استراتژی برای مخاطبان خارجی هستند.

ما غالباً از رهبران ارشد سؤال می کنیم:

آیا کارمندان سه ، چهار و پنج لایه از C-suite می توانند بگویند شرکت شما چه کاری را انجام می دهد

که ارزش بی نظیری را اضافه می کند ؟

آیا آنها می توانند توضیح دهند که چگونه این امر با آنچه انجام می شود ارتباط دارد؟

برخی از موفق ترین سرمایه گذاران سهام خصوصی که ما می شناسیم

این سؤالات را در راهروها و کف مغازه به عنوان بخشی از دقت کافی هنگام تصمیم گیری برای خرید بنگاه دنبال می کنند.

همانطور که میبیند عدم وضوح بیانیه بسیار مشخص می باشد

ماموریت سازمان شما چیست ؟

هدف شما ، وعده شما به مشتریان است

در دنیای ایده آل ، هر سازمانی هدفی را محکم در مشتریان خود ایجاد می کند ، با آنها ارتباط و زندگی می کند.

مشاغل متولد شده و از زمان راه اندازی گذشته زنده مانده اند زیرا آنها به طور منحصر به فرد برخی از نیازهای مشتری را برآورده می کنند.

آنها موفق می شوند و رشد می کنند که هدف آنها تازه باشد

و وقتی آن را به کارکنان خود متصل می کند.

** دانلود کتاب رایگان ماموریت سازمان شما چیست؟ **

ماموریت سازمان شما چیست ؟

بیشتر بخوانید: موضوع اصول هدف و افزایش تمرکز

سایت ITPARSKALA به طور تخصصی در زمینه محصولات ICT و برق و الکترونیک فعالیت می نماید. این سایت با هدف سهیم نمودن تمامی عرضه کنندگان و فروشندگان این محصولات راه اندازی گردید. و بر این باوریم مشتری باید خرید بی واسطه انجام دهد .ITPARSKALA خرید بی واسطه را به وسیله مشارکت همه عرضه کنندگان مستقیم در این سایت برای مشتری فراهم نموده است

با دانشنامه عصر ارتباطات مشرق زمین بروز باشید این دانشنامه همچنین شامل مطالبی از قبیل نرم افزارهای مرتبط ، نظرات و مشکلات کاربران و پاسخگویی به سوالات و همچنین مطالب آموزشی و فیلم های آموزشی مختلف می باشد.

اُکا مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *