پروژه آوات

آزمون دیسک DISK

پروژه آوات در سال ۱۴۰۰ بهره برداری می شود .

با آوات به تمامی آرزوهای کسب و کارت برس

پروژه آوات ویژه صاحبین کسب و کار ، مدیران عامل شرکت ها ، سازمان ها و ادارات

اکا مارکتینگ کارمندان شما را بهتر از شما می شناسد !!!

آیا جانمایی پرسنلتان بر اساس قوانین روانشناسی است ؟
آیا پرسنل شما بیشترین بهره وری را دارند ؟
در زمان استخدام کارمند به چه نکاتی توجه می نمایید؟
آیا میدانید چینش افراد و کارمندان کنار هم باید طبق قوانینی انجام شود؟
آیا میدانید هر فردی را باید در کدام قسمت شرکت خودتان قرار دهید تا بیشترین بهره وری را داشته باشد ؟
آیا میدانید تنها ۵۰۰ شرکت دنیا در استخدام و مدیریت پرسنل خود از این نکات روانشناسی و کارشناسی استفاده می نمایند و بیشترین بهره وری را دارند ؟

پروژه آوات شامل انجام چند تست استاندارد بین المللی توسط کارمندان شماست پس از اتمام تست انلاین کارشناسان ما به شما می گویند بهترین جایگاه شخص کجاست و چگونه باید با این شخص رفتار کنید .

کافیست به سایت www.hbr.ocagroup.ir منوی خدمات ، پروژه آوات مراجعه نمایید و در این آزمون شرکت کنید .

(دقت کنید قبل از مراجعه به منوی خدمات ، از منوی عضویت ، عضویت پروژه اوات را تهیه نمایید )

کارشناسان ما پس از ۴۸ ساعت نتیجه کامل کارشناسی شده و آنالیز کامل رفتاری تست رفتار شناسی را به شخص و شرکت مربوطه ارائه می کنند و در جزئیات به شرکت مربوطه مشاوره میدهد.  

اگر شما هم میخواهید جزو ۵۰۰ شرک مطرح دنیا باشید همین الان شروع کنید .

آزمون دیسک DISK بقراط بزرگترین حکیم یونانی، رفتار انسانها را در ۴۰۰ سال پیش از میلاد مورد بررسی قرار داد.

او متوجه شد که ما انسانها در رفتارهای خود تشابهات و تفاوتهایی را نشان می دهیم.

وی رفتار افراد را به چهار دسته صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی تقسیم کرده بود.

بر اساس مشاهدات وی ما انسانها یکسان هستیم، با این وجود هر یک منحصر به فرد می باشیم.

دانشمندان دیگری نیز همانند جالینوس رفتارهای انسان را به مدلهای مختلفی تقسیم کرده بودند که امروزه نیز در علم پزشکی به آنها اشاره می شود.

با ادامه یافتن این نظریات، اثبات شده است که رفتارهای قابل مشاهده می توانند در گروه هایی طبقه بندی شوند.

این عمل باعث به وجود آمدن پدیده ای شده است که اکنون به نام “زبان رفتاری” شناخته می شود.



آزمون دیسک DISK

اکا مارکتینگ به منظور افزایش بهره وری جهت استخدام نیرو توسط شرکت ها پروژه آوات را راه اندازی نمود .

پروژه از چندین آزمون تشکیل شده است که مدیران واحد های اجرای سازمان ها یا شرکت های خصوصی قبل از استخدام کارمند ، متقاضیان استخدام را ملزم به شرکت در پروژه آوات و انجام چندین آزمون می نمایند .

پس از ارائه تست ها کارشناسان اکا مارکتینگ نتیجه تستها را آنالیز و در اختیار واحد های مدیران واحد های اجرایی و متقاضیان قرار می دهند این جواب ها شامل رفتار متقاضیان استخدام ، نحوه عملکرد ، بهترین جایگاه مناسب هر فرد و ….

دهها نتیجه بسیار کاربردی دیگر است که بسیار به سازمان ها کمک می کند تا نتیجه بهتری را در جذب نیرو داشته باشند.

این نتیجه به همراه مشاوره می باشد و تاثیر بسزایی در استخدام و و چینش کارمندان جهت افزایش بهره وری را دارد . علاقمندان جهت تهیه پروژه آوات ایــنــجـــا را کلیک نمایید

پس از ثبت نام در منوی بالای سایت قسمت خدمات ، پروژه آوات دو زیر منو به نام آزمون رفتار شناسی و آزمون شخصیت شناسی برای شما فعال می شود که هر دو را می بایست انجام دهید

مدل رفتاری دیسک (DISC) که به عنوان “مدل رفتاری برتر” شناخته می شود، یکی از معتبرترین ابزارهای رفتار شناسی در جهان است.

DISC استاندارد یا زبان مشترکی است برای شناخت و بازگشایی رموز رفتاری افراد و پیش بینی رفتارهایی که به طور معمول از آنان مشاهده می شود.

اطلاعات کسب شده بر اساس مدل DISC کمک می کند تا با دانستن این که افراد چه تمایلات فکری دارند و زبان بدن آنها چگونه است، بتوان مدل رفتاری ایشان را حدس زد و بهتر با آنان رابطه برقرار کرد.

این مدل اولین بار در سال ۱۹۲۸ میلادی توسط دکتر ویلیام مولتون مارستون(William Moulton Marston) بر اساس مطالعات روانشناسی کارل گوستاو یونگ(Carl Gustav Jung) معرفی شد.

مارستون اعتقاد داشت که چهار بُعد رفتاری وجود دارد که می توان افراد را بر اساس آن طبقه بندی نمود.

هر چهار بُعد رفتاری با شدت و ضعفی متفاوت در همه افراد مشاهده می شوند، اما هر فرد یک بُعد یا چند بُعد غالب رفتاری دارد که معمولا طبق آن نسبت به محیط پیرامون خود واکنش نشان می دهد.

هر یک از افراد مقداری از ویژگیها را دارا هستند و این یکی از مزایای مدل DISC می باشد. هیچ شخصی به طور کامل ‏D، ‏I، ‏S یا C نیست، بلکه هر فردی ترکیبی از این چهار بُعد را کم و بیش دارد.

بُعد اصلی رفتاری فرد بُعدی است که میزان آن از بقیه بیشتر بوده و با یکی از این چهار حرف شناخته می شود، اما ممکن است سایر ابعاد را نیز بالاتر از حد متوسط داشته باشد.

آزمون دیسک DISK

هر یک از افراد مقداری از ویژگی ها را دارا هستند و این یکی از مزایای مدل DISK می باشد. هیچ شخصی به طور کامل D  ، I  ، S یا C نمی باشد. بلکه هر فردی ترکیبی از این چهار ویژگی را کم یا بیش دارد.

ویژگی اصلی فرد ویژگی است که شاخص آن از بقیه بیشتر است و با یکی از این چهار حرف شناخته می شود . اما ممکن است بقیه را نیز بالاتر از حد متوسط داشته باشد.

مدل DISK پانزده الگوی رفتاری را معرفی میکند . تحلیل و رسیدن به این الگوها و گزارش آنها نیاز به انجام تست دیسک و کار کارشناسی و تخصصی دارد .

هیچ یک از الگوها نسبت به الگوی دیگری برتری ندارد.

سبک رفتاری DISK با جنسیت ارتباطی ندارد . سبک رفتاری افراد در طول زمان تغییر میکند .

به کمک مدل DISK میتوان آموخت که افراد در موقعیت های متفاوت و با افراد متفاوت چگونه رفتار می نمایند و چگونه می توانند موثر و موفقیت آمیز تعامل نمایند.

ابزار DISK مارستون حاصل ۴۰ سال تلاش اندیشمندان مدیریت ، روانشناسی و جامعه شناسی می باشد.

این ابزار بر روی بیش از ۴۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان اجرا شده و نتایج آن مورد تایید و استفاده مراکز آموزشی ، شرکت ها و کسب و کارها بوده است.

از کاربردهای مفید ابزارDISK شناخت الگوهای رفتاری مشتریان و نحوه رفتار با ایشان می باشد .

دپارتمان های روانشانسی و علوم رفتاری بسیاری از دانشگاه ها ، تحقیقاتی در مورد اعتبار« مدل چهارتیپی رفتار انسان » انجام داده اند.

کارمندان و مدیران سازمان با استفاده از گزارش بدست آمده از ابزار DISK می توانند ارزیابی بسیار معتبری را از رفتارهای سازمانی خود به دست بیاورند

و اطلاعات کسب شده در گزارش DISK دانشی را در اختیار مدیران و کارمندان یک سازمان قرار می دهد

که موجب بالا رفتن سطح ارتباطات موثر آنها می شود و همچنین بینشی را به وجود می آورد که توسعه پایدار سازمان را رقم می زند.

مدل چهار تیپی رفتار انسان (DISK)

Dominance Conscientious Steadiness Influences

تعریف رفتار در الگوی رفتاری DISK

در مدل رفتاری DISK ، رفتار عبارتست از عمل و عکس العمل های قابل مشاهده از یک فرد در موقعیت ها و شرایط متفاوت که در این مدل به چهار نوع مجزا تقسیم بندی می شود.

همه افراد به نسبت های متفاوت از همه این تمایلات رفتاری برخوردار هستند ، اما همواره میزان یک یا دو تمایل رفتاری در آنها بیشتر است که به آنها « سبک های غالب رفتاری» گفته می شود .

با تمرین و توجه به زبان بدن ، کلمات و جملات فرد تا حدودی میتوان مدل رفتاری افراد را حدس زد. ولی شناخت دقیق مدل رفتاری افراد نیاز به اخذ ابزار سنجش DISK را دارد.

مدل رفتاری :

مدل رفتاری Dominance ( الگوی رفتاری D یا سلطه گر ) : فرد به مسائل و چالش ها چگونه پاسخ می دهد.

مدل رفتاری Influence ( الگوی رفتاری I یا تاثیر گذار ) : فرد بر دیگران چگونه تاثیر میگذارد.

مدل رفتاری Steadiness ( مدل رفتاری S یا با ثبات ) : فرد نسبت به تغییرات محیط چگونه واکنش نشان می دهد.

مدل رفتاری Conscientious ( مدل رفتاری C یا وظیفه محور ): فرد به قوانین چگونه واکنش نشان می دهد.

ویژگی های رفتاری در افراد مختلف متفاوت است . به دلیل تفاوت ویژگی های رفتاری افراد ، ما در خانواده ، اجتماع و سازمان ها شاهد تعارض و اختلاف نظر می باشیم .

به دلیل عدم شناخت افراد از علوم رفتاری و نحوه تعامل و ارتباط با یکدیگر ایشان در محیط های کاری و اجتماع دچار مساله می شوند .

تمامی تلاش DISK شناخت افراد از ویژگی های رفتاری خود و دیگران می باشد.

یکی از مباحث اصلی در بحث DISK ایجاد درگاه ارتباطی می باشد.

هر فرد با توجه به ویژگی های توضیح داده شده دارای درگاه ارتباطی خاص خودش می باشد.

Door of communication :

تا زمانی که مدیران با علم ارتباطات و شناخت درگاه ارتباطی کارکنان خود آشنا نباشند نمی توانند با آنها ارتباط برقرار کنند .

DISK با تحلیل رفتار کارکنان به مدیران میگوید که ویژگی های رفتاری کارکنان آنها چیست؟

نقاط قوت و ضعف آنها را بیان میکند و علاقه و توانمندی ها و فعالیت هایی که آنها به نحو مطلوبی می توانند انجام دهند را مشخص می کند .

از طریق مدل DISK میتوان فهمید که کارکنان در چه محیط هایی احساس رضایت خواهند کرد و انرژی میگیرند و در چه محیط هایی انرژی از دست می دهند و چه نوع سبک مدیریتی را دوست دارند.

مدیران باید تلاش کنند تا با مواجه با افراد دیگر مدل رفتاری ایشان را بشناسند و مطابق رفتاری ایشان عمل کنند تا بتوانند بهره وری فرد را افزایش دهند و به طبع آن بهره وری سازمان را افزایش دهند .

در چنین مواقعی مدیران تلاش می کنند مطابق مدل رفتاری کارمندان خود عمل کنند و این تغییر مدل رفتاری باعث می شود که انرژی زیادی صرف کنند ولی به دلیل قبول این مسئولیت خطیر می بایست قدرت تطبیق خود را افزایش دهند .

وقتی کار و فعالیتی مطابق مدل رفتاری افراد به آنها واگذار شود از آن کار لذت می برند و انرژی زیادی از آنها گرفته نمی شود.

برای مثال گروه های شخصیتی D علاقه مند به کارهای زود بازده و عملی دارند . برای آنها نتیجه و خروجی مهم است .

آنها مدیران عملیاتی خوبی می شوند.

کاربرد ابزار DISK

DISK Personal Profile System Dimensions of Behavior

مدل DISK برای کمک به افراد جهت موارد ذیل طراحی شده است:

  • شناسایی و درک ابعاد رفتار خود از طریق DISK
  • یادگیری اینکه رفتار آنها چگونه بر موثر بودنشان تاثیر میگذارد
  • کشف نقاط قوت رفتاری آنها
  • تفاوتهای ارزشی دیگران
  • کشف راه هایی برای انطباق رفتارشان برای پاسخگویی به نیازهای موقعیتی
  • افزایش عملکرد و کارکرد فردی
  • ایجاد تمایل به پذیرش دیگران و انطباق با نیازهای آنها
  • کاهش تضاد و استرس و تنش
  • بهبود مهارت های ارتباطی

موارد استفاده و کاربرد ابزار DISK در زمینه های ذیل می باشد:

  • بررسی خصوصیات و ویژگی های عمومی فرد و شناخت نقاط قوت و قابل بهبود ایشان
  • نحوه ارتباط با فرد و افزایش قدرت تطبیق با مدل رفتاری مخاطب
  • نحوه ایجاد انگیزش در افراد و کمک به رشد آنها
  • تبیین مدل های علمی و کاربردی ارتباط موثر با دیگران به منظور حل و فصل تنش های سازمان و افزایش میزان کارایی افراد
  • مدیریت بهتر افراد جهت تاثیرگذاری بیشتر بر آنها و افزایش بهره وری فرد و سازمان
  • تجزیه و تحلیل شغلی افراد به منظور نیازسنجی و برنامه ریزی آموزشی
  • کمک در شناسایی استعدادها برای جانشین پروری ، ارتقاء و …
  • سنجش و گزینش افراد در زمان جذب ، آموزش و توسعه منابع انسانی ، پاداش و جبران خدمت و …
  • افزایش مهارت های ارتباطی کارکنان فروش و رشد میزان فروش آنها
  • مدیریت بهتر تیم های کاری با شناخت بهتر ویژگی های رفتاری افراد و توانمندسازی آنها
آزمون دیسک DISK
  • توسعه حرفه ای
  • توسعه رهبری
  • استخدام
  • تعیین معیار شغلی
  • راهنمای شغل
  • مدیریت تعارض در محیط کار
  • خرید و فروش
  • خدمات به مشتریان
  • طراحی ، تشکیل و ایجاد تیمهای کاری موفق
  • افزایش عملکرد تیم های کاری
  • توسعه سازمانی
  • افزایش بهره وری کارکنان
  • آموزش کارکنان
  • آموش مهارت های کلیدی مدیریت و رهبری سازمانی
  • آموزش مربی گری
  • بهبود کیفیت محیط کار
  • ارتباطات اثر بخش سازمانی
  • سایر مقاصد فردی و سازمانی دیگر

موارد استفاده DISK در سازمان ها :

  • بهبود کار تیمی
  • استخدام افراد جدید در سازمان
  • حل و فصل تنش های درون سازمانی
  • افزایش میزان کارایی افراد
  • تدوین راهبرد مناسب برای حفظ و نگهداری افراد کلیدی سازمان
  • توسعه رهبری
  • افزایش فروش
  • بهبود ارتباطات بین فردی
  • بهبود روابط خانوادگی

گزارش حاصله از ابزار DISK شامل بخش های زیر می باشد:

  • خصوصیات و ویژگی های عمومی فرد
  • ارزشهای فرد برای سازمان
  • باید ها و نباید ها در ارتباط با فرد
  • راهکارهایی برای ارتباط موثر با دیگران
  • محیط کاری ایده آل برای فرد
  • مدل های رفتاری طبیعی و تطبیق یافته فرد
  • نکات کلیدی انگیزشی
  • نکات کلیدی مدیریتی
  • زمینه های مناسب برای رشد

————————————————————————————-

آزمون دیسک DISK

اکا مارکتینگ به منظور افزایش بهره وری جهت استخدام نیرو توسط شرکت ها پروژه آوات را راه اندازی نمود .

پروژه از چندین آزمون تشکیل شده است که مدیران واحد های اجرای سازمان ها یا شرکت های خصوصی قبل از استخدام کارمند ، متقاضیان استخدام را ملزم به شرکت در پروژه آوات و انجام چندین آزمون می نمایند .

پس از ارائه تست ها کارشناسان اکا مارکتینگ نتیجه تستها را آنالیز و در اختیار واحد های مدیران واحد های اجرایی و متقاضیان قرار می دهند این جواب ها شامل رفتار متقاضیان استخدام ، نحوه عملکرد ، بهترین جایگاه مناسب هر فرد و ….

دهها نتیجه بسیار کاربردی دیگر است که بسیار به سازمان ها کمک می کند تا نتیجه بهتری را در جذب نیرو داشته باشند.

این نتیجه به همراه مشاوره می باشد و تاثیر بسزایی در استخدام و و چینش کارمندان جهت افزایش بهره وری را دارد . علاقمندان جهت تهیه پروژه آوات ایــنــجـــا را کلیک نمایید

پس از ثبت نام در منوی بالای سایت قسمت خدمات ، پروژه آوات دو زیر منو به نام آزمون رفتار شناسی و آزمون شخصیت شناسی برای شما فعال می شود که هر دو را می بایست انجام دهید

آزمون دیسک DISK

اُکا مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *