موفقیت در بازار کسبوکار امروز با برقراری ارتباطات موثر تجاری
میان تمام مهارتهای مورد نیاز برای موفقیت در بازار کسبوکار امروز، تسلط کافی به زبان انگلیسی ضروری است. اگر میخواهید مهارتهای ارتباطی خود را بهبود ببخشید، فروش را با متقاعد کردن مشتریها افزایش دهید. یا کارمندان خود را به خوبی رهبری کنید. و همچنین اگر قصد دارید تجارت خود را به سایر مناطق جهان گسترش دهید، خواهید دید که زبان انگلیسی پرکاربردترین زبان شما خواهد بود.
انگلیسی رایجترین زبان در دنیا نیست. اما در تجارت و بازرگانی بینالمللی، مهمترین زبان محسوب میشود. زبان انگلیسی، زبان اول ۳۶۰ میلیون نفر و زبان دوم حدود ۸۶۰ میلیون نفر در کل دنیا است. از اینرو دستور زبان ضعیف و دایره لغات محدود میتواند بهطور جدی حوزه ارتباطات شما را با مشتریان انگلیسیزبان تضعیف کند؛ پس اگر قصد دارید کسبوکار خود را در خارج از کشور گسترش دهید، تسلط کافی به زبان انگلیسی برای شما یک امر ضروری است.
رهبران موفق، تسلط به زبان انگلیسی را برای موفقیت در کسبوکار امری ضروری میدانند:
در هر مطالعه یا نظرسنجی رهبران کسبوکار در توضیح مهمترین مهارتهایی که امروزه به دنبال آن هستند، از زبان انگلیسی به عنوان عامل اساسی نام میبرند.
در نظرسنجی لینکدین از ۲هزار نفر رهبر تجاری در سال ۲۰۱۸، زبان انگلیسی به عنوان پایه و اساس سه مهارت برتری بود که شرکتها به دنبال آن بودند:
رهبری، ارتباطات و همکاری. در مطالعهای از انجمن ملی کالجها و کارفرمایان، ۴/ ۷۳ درصد از کارفرمایان اذعان داشتند که خواهان کارمندانی با مهارتهای ارتباطی و نوشتاری قوی هستند. درحالی که سیستم آموزشی بر علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضیات متمرکز است. ۷۵ درصد از کارفرمایان اظهار کردند که در دانشگاه باید بر مهارتهای ارتباطی و نوشتاری تاکید بیشتری شود.
اهمیت زبان انگلیسی در دنیای امروز: چند دهه قبل داشتن درک قوی از زبان انگلیسی به اندازه امروز مهم نبوده است. اما امروزه برای بیشتر مشاغل الزامی است. در گذشته در شرکتهای بینالمللی، زبان انگلیسی فقط برای مدیران ارشد مورد نیاز بود. اما امروزه نیاز کلیه پرسنل آنهاست. امروزه مشتریان و تامینکنندگان شرکتها، گروههای پشتیبانی فنی و مدیریت میتوانند در چندین کشور مستقر باشند. از اینرو تخمین تعداد واقعی شرکتهای چندملیتی در جهان دشوار است. یکی از جدیدترین نظرسنجیهای EF Education First در سال ۲۰۱۶، نشاندهنده افزایش ۲۵درصدی شرکتهای چندملیتی در ۱۰ سال گذشته بوده است.
اهمیت زبان انگلیسی برای تجارت و بازرگانی:
امروزه در تجارت جهانی از جمله تجارت الکترونیک، زبان انگلیسی ضروری است. برای مثال راکوتن یک شرکت تجارت الکترونیک و اینترنتی مستقر در توکیو است. که ۹۰ درصد از سهم بازار ژاپن را به خود اختصاص داده است. برای استمرار توسعه، این شرکت باید در سطح جهانی گسترش مییافت؛ این به این معنا بود که باید زبان انگلیسی را میپذیرفتند. مدیرعامل دو سال به کارمندان فرصت داد تا قبل از شرکت در آزمون مهارت انگلیسی، زبان انگلیسی بیاموزند.
کسانی که در این آزمون مردود میشدند، تنزل رتبه پیدا میکردند. طی پنج سال راکوتن تعداد کاربران خود را از ۲۰۰ میلیون به ۱/ ۱میلیارد افزایش داد. آنها همچنین توانستند دامنه افراد برای جذب استعداد را وسعت ببخشند. چرا که تنها حدود ۲۰هزار مهندس مسلط به زبان انگلیسی در ژاپن هستند. اما اکنون این شرکت میتواند مهندسان انگلیسیزبان را از سایر نقاط دنیا نیز استخدام کند. در واقع، اکنون تنها ۲۰ درصد از مهندسان ساکن توکیوی مشغول در این شرکت، ژاپنی هستند.
اهمیت زبان انگلیسی در کشورهای غیرانگلیسی زبان:
در مقیاس جهانی، چندزبانگی در تجارت به سادگی کار نمیکند. تصور کنید که در حال مذاکره با یک شرکت چندملیتی برای یک قرارداد خدماتی هستید. و سپس متوجه میشوید که هر یک از دفاتر آنها شرایط زبانی متفاوتی دارند. و باید با آنها به زبانهای انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی و ایتالیایی ارتباط برقرار کنید.
از آنجا که شرکتهای بیشتری در سطح جهانی کار و تجارت میکنند، حتی شرکتهایی که در یک کشور غیرانگلیسی با یکدیگر کار میکنند، اگر انگلیسی صحبت نکنند، حتما با موانع زبانی مواجه خواهند شد. تدال نیلی، دانشیار دانشکده بازرگانی هاروارد و نویسنده کتاب «زبان موفقیت جهانی» داستان گروهی از نمایندگان فروش فرانسوی را روایت میکند که برای فروش به یک شرکت فرانسوی مستقر در پاریس رفتند. غافل از اینکه مشتری بالقوه، کارمندانی را از مکانهای دیگر دعوت کرده بود که فرانسوی صحبت نمیکردند.
نتیجه این بود که آنها نتوانستند معامله را نهایی کنند، زیرا زبان مشترکی برای برقراری ارتباط نداشتند. این شرکت بلافاصله زبان انگلیسی را به عنوان یک سیاست شرکتی پذیرفت. انگلیسی تجاری و سطوح تسلط: تسلط به زبان انگلیسی برای هر فردی متفاوت است. مسلط بودن به زبان انگلیسی در سطح تجاری به این معناست که شما قادر به انجام تجارت به زبان انگلیسی هستید، بدون اینکه نیازی به ترجمه یا تفسیر کلمات توسط شخص دیگری داشته باشید. شما میتوانید با همکاران، مدیریت، مشتریان و تامینکنندگان مکالمه داشته باشید و همچنین میتوانید اسناد شرکت و ایمیلها را بخوانید و بنویسید.
چگونه مهارتهای انگلیسی را در محیط کار تقویت کنیم؟
بر آموزش زبان انگلیسی سرمایهگذاری کنید: آموزش زبان انگلیسی باید به عنوان یک سرمایهگذاری استراتژیک بر کارمندان و آینده شرکت شما در نظر گرفته شود. آزمون بگیرید و محک بزنید: آزمونهای مهارت انگلیسی دیدگاهی کلی از نقاط قوت و ضعف کارمندان به شما میدهد. زبان انگلیسی را به اهداف تجاری خود پیوند دهید: برنامههای آموزشی زبان انگلیسی زمانی بسیار موثرتر هستند که مستقیما با شغل کارمندان مرتبط باشند، بهاین ترتیب کارکنان انگیزه بیشتری برای بهبود مهارتهای خود پیدا میکنند. از دورههای آموزشی شخصیسازیشده استفاده کنید: ثبتنام گروهی کارمندان در دورههای عمومی زبان انگلیسی، سطوح مهارتی مختلف کارکنان را نادیده میگیرد و درنتیجه برای آنها سودمند نخواهد بود.
موفقیت در بازار کسبوکار امروز با برقراری ارتباطات موثر تجاری
دانشنامه جامع در زمینه سیستم حفاظتی و امنیتی IT و ICT
در این دانشنامه که به همت واحد تحقیق و توسعه شرکت عصرارتباطات مشرق زمین تهیه شده است. می توانید اطلاعات مربوط به سیستم های امنیت و حفاطتی ،IT و ICT و مطالب مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید . این دانشنامه همچنین شامل مطالبی از قبیل نرم افزارهای مرتبط ، نظرات و مشکلات کاربران و پاسخگویی به سوالات. و همچنین مطالب آموزشی و فیلم های آموزشی مختلف می باشد. جهت استفاده از این دانشنامه وارد شوید.
اُکا مارکتینگ – آموزشگاه آنلاین گروه اُکا – سایت رسمی عصر ارتباطات مشرق زمین